My Travel blog

Endor, Balmorra, Fondor, Hoth, Alderaan

George Town

George Town Fra Kuala Lumpur rejste vi den 18. februar mod nordvest til Malaysias andenstørste by, George Town. Byen blev grundlagt af det Britisk Ostindiske Kompagni tilbage i slutningen af 1700-tallet (deraf det britisk-klingende navn) og...

Kuala Lumpur

Efter vi tog afsked med Siem Reap var det tid til en kort - og behagelig flyvetur til Kuala Lumpur. En rejseform, der pludseligt føltes som ren luksus ift. til de bumlebusser og tog etc. som vi hidtil havde stiftet bekendtskab med på vores rejse.   Allerede ved...

Siem Reap og Angkor Wat

Siem Reap Fra Phnom Penh gik turen til Siem Reap, som var næste stop på vores rejse. Formålet med dette ophold var selvfølgelig at besøge tempelområdet Angkor Wat.   Allerede den første dag gik det op for os, hvor stort området reelt er. Man kan købe et 1-dags, 3-dags...

Fra Vietnam til Phnom Penh, Cambodja

Transport og ankomst til Phnom Penh Turen fra Saigon til Phnom Penh kørte vi med Mekong Express - et busselskab, som havde sat ind med en minivan i stedet for en større bus, da vi kun var syv personer inkl. os fire, som skulle til Phnom Penh. Turen varede seks timer...

Mekong-deltaet

To overnatninger i Mekong-deltaet Efter nogle gode og spændende dage var det tid til et lille afbræk ude i Mekong-deltaet fra den 6.-8. februar. Vi havde booket et par dage på et homestay - langt ude i ingenting med henblik på at lave - ingenting. Vores dage i Saigon...

Saigon (Ho Chi Minh City) – del 2

Spisesteder I Saigon har vi spist på lidt forskellige restauranter, men især tre stk. fortjener en anbefaling: Hokkaido Sushi Saigon: En sushirestaurant med høj standard. Meget varieret menukort indenfor japanske retter, meget velsmagende og flot dekorerede retter....

Saigon (Ho Chi Minh City) – del 1

Natbus til Saigon Efter nogle herlige dage i Hoi An var det tid til at se os om efter nogle muligheder for at tage til Saigon/Ho Chi Minh City, som var det næste stop på rejsen. En tur på lidt under 1000 km. Det ville have været nærliggende at booke et fly fra Da...

Hoi An

Hoi An Vi har haft nogle skønne og afslappede dage her i Hoi An. Vi valgte at forlænge opholdet med én ekstra dag, så vi nåede op på seks dages ophold, da vi dels har haft dejligt vejr og dels bare er kommet i et helt andet lavere gear efter de første 14 dags tid,...

Tur igennem DMZ og rundt i Hué

Tur fra Dong Hoi til Hué Vi tager afsked med den regnvåde by Dong Hoi, da vi har hyret en privat chauffør og en komfortabel minivan, og vi sætter kursen mod den gamle kejserby Hué. En tur på rundt regnet 170 km, som i Danmark ville tage under to timer at tilbagelægge,...

Tog til Dong Hoi og Phong Nha caves

Tog til Dong Hoi Efter at have været én nat tilbage i Hanoi efter Halong Bay, er det tur til at bevæge os sydpå. Vi skal ud på en ti timer lang togrejse, som går fra Hanoi til Dong Hoi med afgang kl. 9 om morgenen. Togturen er som så mange ting i Vietnam et studie,...